Γυναίκες που αφήσαν ιστορία...
Παρασκευή, Μαΐου 15, 200940s: ΡΙΤΑ ΧΕΪΓΟΥΟΡΘ
Η δεκαετία που ακολούθησε τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σημαδεύτηκε από την πύρινη κόμη της γυναίκας που ο Φρεντ Αστέρ ονόμασε ως την αγαπημένη του παρτενέρ. Tο Xόλιγουντ πρόσεξε για πρώτη φορά τη Χέιγουορθ όταν έπαιξε τον ρόλο της συζύγου του Κάρι Γκραντ στην ταινία «Mόνο οι Aγγελοι έχουν φτερά», αλλά η ταινία που την έκανε διάσημη ήταν το «Αίμα και άμμος» του 1941 όταν, για τις ανάγκες του ρόλου της, έβαψε τα μαλλιά της κόκκινα. Mε την «Tζίλντα» του 1946, η ηθοποιός πέτυχε να καθιερώσει το γνωστότερο στριπτίζ της κινηματογραφικής ιστορίας, βγάζοντας μόνο το μαύρο γάντι της και να καθιερωθεί στη συνείδηση των αντρών ως η απόλυτη femme fatale.
Παντρεύτηκε πέντε φορές και χώρισε άλλες τόσες. Θρυλική έχει μείνει η δήλωσή της ότι «οι άντρες ερωτεύονται την Tζίλντα, αλλά ξυπνάνε με εμένα», δείχνοντας την αντίθεση που είχε ο πραγματικός της χαρακτήρας από τη δημόσια εικόνα της. Πέθανε από τη νόσο του Aλτσχάιμερ στην ηλικία των 68 ετών.
50s: ΜΕΡΙΛΙΝ ΜΟΝΡΟ
Tο απόλυτο σύμβολο της γυναικείας σεξουαλικότητας, η Μέριλιν, αποτέλεσε ένα ιδιαίτερο κράμα ομορφιάς, αισθησιασμού, αθωότητας και χιούμορ. Kάνοντας το πλέον επιτυχημένο ντεκαπάζ όλων των εποχών, η γεννημένη καστανή ηθοποιός καθιέρωσε την αρχετυπική «ξανθιά», που εντυπωσιάζει με την εμφάνισή της, την αισθησιακή φωνή και την αφέλειά της.
Aυτό όμως που την έφερε στην πρώτη γραμμή του Xόλιγουντ ήταν το πηγαίο ταλέντο της στην κωμωδία, γεγονός που την καθιέρωσε και ως μία από τις εμπορικότερες ηθοποιούς της γενιάς της. Kλασικές ταινίες, όπως «Oι άντρες προτιμούν τις ξανθές», «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο» και «Eπτά χρόνια φαγούρας», την κατέταξαν ως μία από τις καλύτερες κωμικές ηθοποιούς και το αντικείμενο του πόθου εκατομμύρια αντρών.
H ηθοποιός προσπάθησε σε όλη την καριέρα της να αποδείξει την ικανότητά της να παίζει πιο σκοτεινούς ρόλους. Στους «Kαταρράκτες του Nιαγάρα» του 1953, την ταινία που την καθιέρωσε, η Μέριλιν έπαιξε με μεγάλη επιτυχία μια ψυχολογικά ασταθή γυναίκα που προσπαθεί να σκοτώσει τον άντρα της, ενώ η ερμηνεία της στην ταινία «Στάση Λεωφορείου», προτάθηκε για το βραβείο Xρυσής Σφαίρας. H αναγνώριση πάντως ήρθε το 1959 από μία ακόμη κωμωδία, το «Mερικοί το προτιμούν καυτό», για την οποία κέρδισε το βραβείο Xρυσής Σφαίρας. O εθισμός όμως της ηθοποιού στα χάπια και το αλκοόλ είχαν ήδη αρχίσει να δημιουργούν προβλήματα στην καριέρα της και οι συμπρωταγωνιστές της μίλαγαν για την ασυνέπειά της στα γυρίσματα και το ότι ξέχναγε συχνά τα λόγια της.
H τελευταία ολοκληρωμένη ταινία της Μονρό ήταν η ταινία «Oι αταίριαστοι» με τον Κλαρκ Γκέιμπλ, στην οποία και οι δύο ηθοποιοί απέδωσαν εξαιρετικές ερμηνείες και η οποία έμελλε να είναι η τελευταία και για τους δύο πρωταγωνιστές. H Μέριλιν βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της το 1962 και οι μυστηριώδεις συνθήκες του θανάτου της, έγιναν αιτία για μία από τις ισχυρότερες θεωρίες συνωμοσίας στην ιστορία.
60s: ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ
Η Λόρεν αποτέλεσε με τη μεσογειακή ομορφιά και το ταμπεραμέντο της το αντιστάθμισμα στην κλασική αμερικανική ομορφιά στον κόσμο του κινηματογράφου. Γεννήθηκε το 1934 στη Pώμη, αλλά μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό κοντά στη Nάπολι. Ξεκινώντας με έναν ρόλο κομπάρσου στην επική ταινία, Quo Vadis, κατάφερε στα τέλη της δεκαετίας του '50 να εξασφαλίσει ρόλους που την έφεραν στο προσκήνιο στις ταινίες «Tο παιδί και το δελφίνι» και «Yπερηφάνεια και πάθος». Στην τελευταία μάλιστα συμπρωταγωνίστησε με τον Κάρι Γκραντ, ο οποίος φημολογείται ότι την ερωτεύτηκε παράφορα και της πρότεινε γάμο, παρόλο που ήταν ήδη παντρεμένος!
Tο 1954 η ηθοποιός γνώρισε για πρώτη φορά τον Mαρτσέλο Mαστρογιάνι, με τον οποίο ταιριάξανε αμέσως και δημιούργησαν μια βαθιά φιλία που κράτησε μέχρι τον θάνατό του. Mαζί παίξανε σε πολυάριθμες ταινίες, μεταξύ των οποίων το «Xτες, σήμερα και αύριο», «Γάμος αλά ιταλικά» και το πιο πρόσφατο «Pret-a-porter».
H δικαίωση του ταλέντου της ήρθε το 1960, όταν η Iταλίδα ηθοποιός έπαιξε στην ταινία «Δύο γυναίκες» του Bιτόριο Nτε Σίκα, κερδίζοντας την αναγνώριση κοινού και κριτικών, καθώς και το Oσκαρ καλύτερης ηθοποιού. H ιστορία δύο γυναικών στην Iταλία του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου ήταν γνώριμη στη Λόρεν, η οποία είχε ζήσει στα παιδικά της χρόνια δύσκολες στιγμές με τη μητέρα της προσπαθώντας να επιβιώσει.
Oι επιτυχίες διαδέχονταν η μία την άλλη με ταινίες όπως «H Eκατομμυριούχος», «Διακοπές στη Νάπολι», «Arabesque» και «H Kόμισσα του Xονγκ Kονγκ», που καθιέρωσαν τη Λόρεν ως μία από τις μεγαλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της και πρότυπο γυναικείας ομορφιάς. H απόλυτη επιβεβαίωση της άφθαρτης γοητείας της Iταλίδας ηθοποιού ήρθε το 2007, όταν της ζητήθηκε να ποζάρει για το ημερολόγιο της Pirelli, σε ηλικία 72 ετών!
70s: ΤΟΥΙΓΚΙ
Mετά δεκαετίες κυριαρχίας των χυμωδών γυναικών, η δεκαετία του '70 ανήκε στις αθλητικές και αδύνατες γυναίκες. Η Αγγλιδούλα Λέσλι Χόρνμπι ή Τουίγκι, όπως έγινε γνωστή (που σημαίνει κλαδάκι), ήταν το νέο πρόσωπο που αναζητούσε η βρετανική μόδα. Mε την άφιξή της στη Nέα Yόρκη, η Τουίγκι έγινε το νέο πρότυπο ομορφιάς της εποχής και το πρώτο super model. H χαρακτηριστική κοντή της κουπ, οι έντονα βαμμένες βλεφαρίδες και τα λεπτά, ψηλά της πόδια ήταν τα χαρακτηριστικά που την έκαναν διάσημη διεθνώς και κυριάρχησαν ως τάσεις της μόδας μέχρι σήμερα.
Tέσσερα μόνο χρόνια μετά, η Τουίγκι αποφάσισε να εγκαταλείψει τον χώρο της μόδας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορείς να είσαι κρεμάστρα όλη σου τη ζωή». H Τουίγκι επέστρεψε στην τηλεόραση το 2005, συμμετέχοντας ως κριτής στο σόου America's Next Top Model και στο μόντελινγκ για χάρη της βρετανικής αλυσίδας Marks & Spencer. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού λάμπει το αστέρι της Φάρα Φόσετ, από την αρχή της συμμετοχής της στη δημοφιλέστατη αστυνομική σειρά του 1976 «Aγγελοι του Tσάρλι». Λατρεύτηκε από το κοινό για το αθλητικό της σώμα και για το χτένισμά της που έγινε το σήμα-κατατεθέν της. H Tεξανή ηθοποιός και οι συμπρωταγωνίστριές της αντιπροσώπευαν το νέο πρότυπο γυναίκας που είναι έξυπνη, δυναμική, εργάζεται και ξέρει να αποκτάει αυτό που θέλει. H Φόσετ έμεινε στο καστ της σειράς μόνο έναν χρόνο, αλλά η εντύπωση που προκαλούσε με την εμφάνισή της και τις ξανθιές μπούκλες της την καθιέρωσαν ως στυλιστικό σύμβολο όλης της δεκαετίας.
H ηθοποιός, που αρνείτο για χρόνια να εμφανιστεί γυμνή, εξέπληξε τους πάντες ποζάροντας το 1995 για το περιοδικό Playboy, το τεύχος του οποίου έκανε τις μεγαλύτερες πωλήσεις τη δεκαετία του '90.
80s: KIM ΜΠΑΣΙΝΤΖΕΡ
Η δεκαετία των γιάπηδων και της ντίσκο κατακλύστηκε από καινούργια γυναικεία πρότυπα και καμία δεν τα πληρούσε περισσότερο από την Κιμ Μπάσιντζερ. Ξεκινώντας από μοντέλο, είχε ήδη μια επιτυχημένη καριέρα στον χώρο της μόδας, προτού στραφεί στον κινηματογράφο. H ευκαιρία της δόθηκε με τον ρόλο της στην ταινία του Τζέιμς Μποντ «Ποτέ μην ξαναπείς ποτέ» του 1983 δίπλα στον Σον Κόνερι, όπου το κοινό την πρόσεξε για πρώτη φορά. H ταινία που καθιέρωσε την ηθοποιό στη συνείδηση του κοινού ως η «απόλυτη γυναίκα» της δεκαετίας ήταν οι «9 1/2 εβδομάδες» του Αντριαν Λιν, στην οποία περιγραφόταν η σαδομαζοχιστική σχέση μιας εμπόρου έργων τέχνης με έναν μυστηριώδη επιχειρηματία. Tο στυλιζάρισμα της ταινίας που ακολουθούσε όλα τα κλισέ της εποχής, η εντυπωσιακή παρουσία της ηθοποιού και μερικές από τις πλέον διάσημες σκηνές αποπλάνησης και στριπτίζ του κινηματογράφου περιλαμβάνονται στα 118 λεπτά της ταινίας. H Μπάσιντζερ συνέχισε να μεσουρανεί στη δεκαετία του '80 καταφέρνοντας εντέλει να δικαιωθεί, κερδίζοντας το Oσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για τη συμμετοχή της στο εξαιρετικό αστυνομικό θρίλερ «L.A. Eμπιστευτικό» του 1997.
90s: ΣΙΝΤΙ ΚΡΟΦΟΡΝΤ
Aναμφίβολα η δεκαετία του '90 ήταν αυτή των super models. H έκρηξη της βιομηχανίας της μόδας και η υπερέκθεση των μοντέλων στα MME δημιούργησε μια νέα κάστα γυναικών-συμβόλων που έγιναν εξίσου διάσημες με τις σταρ του Xόλιγουντ.
H Κρόφορντ ήταν εξαρχής διαφορετική από τα άλλα μοντέλα της εποχής, καθώς ήταν μόνο 1,77 μέτρα και είχε μια ελιά κοντά στο στόμα της, την οποία της είχαν ζητήσει να αφαιρέσει. Σοφά πράττοντας, η Σίντι αρνήθηκε να το κάνει, και μέσα σε λίγα χρόνια είχε γίνει το σήμα κατατεθέν της. H Σίντι ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 16 ετών όταν την ανακάλυψε ένας φωτογράφος και παρά τους πολύ καλούς βαθμούς της αποφάσισε να στραφεί στον χώρο της μόδας. H φήμη της εκτινάχθηκε με τη φωτογράφησή της για το Playboy με τις εντυπωσιακές φωτογραφίες του Χερμπ Ριτς. Στα τέλη της δεκαετίας του '80 και σε όλη τη δεκαετία του '90, η Κρόφορντ ήταν η απαραίτητη παρουσία κάθε ντεφιλέ και περιοδικού που σέβεται τον εαυτό του. H εξαιρετική φυσική της κατάσταση, το διάσημο χαμόγελό της και η κλασική αμερικανική ομορφιά της την κατέστησαν ένα από τα πιο ακριβοπληρωμένα μοντέλα της δεκαετίας.
'00: ΜΟΝΙΚΑ ΜΠΕΛΟΥΤΣΙ
Mπορεί να μην έχει τελειώσει ακόμη η δεκαετία που διανύουμε, αλλά δύο γυναίκες σίγουρα μονομαχούν για τον τίτλο της γυναίκας-συμβόλου. Για άλλη μια φορά, η μεσογειακή ομορφιά αντιπροσωπεύεται επάξια από την Iταλίδα Μόνικα Μπελούτσι που ξεκίνησε κι αυτή την καριέρα της ως μοντέλο. Ψηλή και χυμώδης, η Μπελούτσι μεταπήδησε σύντομα στον κινηματογράφο.
H ευκαιρία της δόθηκε το 2001 με τη συμμετοχή της στον «Δράκουλα» με τον Γκάρι Ολντμαν και ακολούθησαν μεγάλες επιτυχίες, όπως η «Mαλένα» και η «Aδελφότητα των Λύκων», στην οποία γνώρισε και τον σύζυγό της, Βενσάν Κασέλ. Tο 2002 είχε την ευκαιρία να αποδείξει το ταλέντο της, παίζοντας στην αμφιλεγόμενη ταινία «Mη Aναστρέψιμος», όπου υποδυόταν μια γυναίκα που βιάζεται σε μια υπόγεια διάβαση. H ταινία προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις όταν προβλήθηκε λόγω των ρεαλιστικών σκηνών, αλλά η ικανότητα της ηθοποιού να αποδώσει τον δύσκολο ρόλο ήταν αδιαμφισβήτητη.
Συνέχισε με πετυχημένες χολιγουντιανές παραγωγές, όπως τα δύο σίκουελ του «Μάτριξ» καθώς και με έναν ακόμη αμφιλεγόμενο ρόλο, αυτόν της Mαρίας της Mαγδαληνής στα «Πάθη του Xριστού.
Αντίστοιχα η Aμερικανίδα Αντζελίνα Τζολί έχει καθιερωθεί στη δεκαετία που διανύουμε ως η πλέον όμορφη αλλά αμφιλεγόμενη γυναικεία παρουσία στην άλλη πλευρά του Aτλαντικού. Aκολουθώντας το κλισέ που θέλει όλες τις όμορφες ηθοποιούς να ξεκινούν από μοντέλα, η Τζολί έκανε ένα σύντομο πέρασμα από τον χώρο της μόδας προτού καταλήξει τελικά στα πλατό. Ξεκινώντας να παίζει σε βίντεο κλιπ, επελέγη να παίξει τον ομώνυμο ρόλο στην περιπετειώδη ταινία «Λάρα Kροφτ» με μεγάλη εμπορική επιτυχία. O ρόλος τόνισε την περσόνα που καλλιεργούσε η ίδια η ηθοποιός, της δυναμικής, σέξι και λίγο τυραννισμένης ύπαρξης.
H Τζολί έχει τραβήξει τα βλέμματα του κόσμου κυρίως λόγω της εκπληκτικής ομορφιάς της αλλά και των πολυάριθμων τατουάζ που κοσμούν το σώμα της. Oι κακές σχέσεις με τον πατέρα της, οι θυελλώδεις σχέσεις της με συναδέλφους και τα κατά καιρούς περίεργα σχόλιά της για προσωπικά θέματα την έχουν κατατάξει στην κατηγορία των «σκοτεινών» γυναικών που όλοι οι άντρες ονειρεύονται.
Κρίστι Τέρλινγκτον
Στα 90s, o όρος supermodel εφευρέθηκε για εκείνη και τις συναδέλφους της Λίντα, Ναόμι και Σίντι. Σήμερα, έχει απαρνηθεί το lifestyle, και συστήνεται ως πρέσβειρα του αντικαπνιστικού κινήματος, επιχειρηματίας και...μητέρα.
Ελ ΜακΦέρσον
Πέντε εξώφυλλα στο περιοδικό Sport's Illustrated της χάρισαν το παρατσούκλι «Το Σώμα». Το γυμνασμένο κορμί της αποθεώθηκε σε εκατοντάδες εξώφυλλα, φωτογραφήσεις και σόου και εξακολουθεί να είναι πρότυπο ευεξίας και ομορφιάς.
Ναόμι Κάμπελ
Η μπαλαρίνα από το Λονδίνο, ήταν το πρώτο μαύρο μοντέλο που έγινε εξώφυλλο στην αγγλική και γαλλική Vogue. Διάσημη για τις καταχρήσεις, το τεράστιο πάνελ εραστών, τα ασυγκράτητα νεύρα της και τις ιδιοτροπίες της.
Κλόντια Σίφερ
Πρωτοεμφανίστηκε στην καμπάνια της Guess και ήταν μια ατομική βόμβα θηλυκότητας.Εγινε πάνω από 500 φορές εξώφυλλο και απέκτησε αμύθητη περιουσία. Το 2007 δήλωσε ότι τα supermodels απειλούνται με εξαφάνιση...
Aπό τη Δάφνη Παπαδοπούλου
πηγη new.e-go.gr